MISS NUFFNANG

Friday, August 10, 2012

Hari Terakhir Bekerja

Ni mesti ada yang jeles nih !! Ye ...memang betul, hari ni hari terakhir I bekerja sebelum cuti hari raya...Yang sebenarnya minggu depan ialah cuti pertengahan semester kolej, pastu cuti hari raya...

Tu yang dapat 2 minggu cuti nih. Tapi awal awal cuti ni kenalah menanda skrip jawapan pelajar dulu. Pastu nak spring cleaning rumah pulak. Makkkaihh, habuk kat atas lemari perhiasan dah boleh buat bedak kompak dah tu, habuk kat kipas nak kena lap, tingkap nak kena bersihkan....dan 1001 macam kerja rumah menanti. Tak pe...hati tetap gumbira..Part biskut raya semua dah settle, hasil dari tunjuk tunjuk. Baju raya pun dah ready gak. 


Ni...saja tempek gambar raya tahun lepas.

Gambar raya 2011 di rumah mertua di Nilai, N9
Kenkawan semua dah mula mengemas rumah ?



19 comments:

  1. Selamat brrcuti and selamat hari raya kakak n sir ! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya Qila..wah cuti sakan ye

      Delete
  2. selamat bercuti..bestnya bercuti lama ek

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekolah pun cuti lama lama jugak kan Rine? Selamat bercuti

      Delete
  3. Kakak baru buat sikit-sikit. Semalam baru buka langsir lama tapi belum lagi gantung langsir baru. Grill pintu, tingkap, rail langsir dah siap bersihkan.Biasa selepas asar kakak tadarus tapi semalam buat ini semua..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kita org pompuan memang semua nak dibrsihkan. Kalau ikut hubby, langsir pun xpayah basuh, bukan nmpak kotor katanya. Saya buat semua sorang sorang....bg bersih baru sedap mata kita yg memandang. Letih memang letih, tapi bukan selalu pun kan kakzakie...

      Delete
  4. memang jelezzz...jeles2 manja gitu :)
    akak hari khamis baru cuti...habuk kat rumah akak bukan boleh buat bedak lagi....buat kuih raya pun boleh.

    Kemas rumah belum. kuih raya belum, baju raya unk anak2 dah...unk mak nya belum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takpe, kak kasih ada tentera, boleh buat kerahan tenaga tolong uminya.

      Delete
  5. wahhh...dah mula bercuti ya..bestnya..

    Saya pun beli biskut cap tunjuk jugak ..hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Main tunjuk gak mp ye. Takper...sekolah cuti lama jugak kan.

      Delete
  6. bestnya dh cuti..saya ni satu cutipun xdpt..cuti ikut calender jer. Kesian mak ang adik nak cuci rumah. Selalunya saya lah yang cuti tingkap..ceiling fan..lap semua furniture..bakar samperit. Rindunya saat2 tu smua. Maybe balik sempat mop lamtai..hehe

    Selamat bercuti dan selamat hari raya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sian zila xdpt cuti lama. Dah lah balik penang? Harap bersabar zila

      Delete
  7. wahhh dah start cuti kak...jeles tahap gaban dah lieya nie heheeheheh....

    selamat bercuti kak...syok cuti awal ni dpt le jalan2 ukur soping mall sat heheehehe

    ReplyDelete
  8. best nye cuti awal..
    raya2 ni jika tak sempat main tunjuk aje kan..
    :-)

    ReplyDelete
  9. Salam Aidil fitri pd ita n keluarga.....huda kt hubby ita nama cikgu rosli ye......cm rupa cikgu maths ms kt mrsm kkb? Dulu huda mrsm kt situ dr form 2-3. Form 4 +5 huda pindh ke mrsm taiping!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat hari raya kak ani. Memang betul, cikgu rosli..huda masih ingat lagi. Hubby saya ajar sains men.rendah. Mungkin xajar kelas huda kot..

      Delete
    2. Ha...a...huda kt mmg x ajar dia tp dia ingt cikgu rosli sbb cikgu rosli sgt garang....hihihi...tp rupa msh sama!

      Delete
  10. Salam Aidil fitri pd ita n keluarga.....huda kt hubby ita nama cikgu rosli ye......cm rupa cikgu maths ms kt mrsm kkb? Dulu huda mrsm kt situ dr form 2-3. Form 4 +5 huda pindh ke mrsm taiping!

    ReplyDelete
  11. After I initially commented I seem to have clicked on
    the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I receive 4
    emails with the exact same comment. Is there a means
    you are able to remove me from that service? Thank you!


    My blog instant online cash advances

    ReplyDelete