MISS NUFFNANG

Wednesday, September 26, 2012

Kek Lapis Gebu Sarawak

Ni kek lapis yg dibeli oleh hubby di Kuching semasa hubby outstation ke sana selepas raya baru baru ni. Kek lapis ni memang sedap sangat, gebu dan lembut je...Sebelum ni, kalau ke Kuching hubby akan beli kek lapis Dayang. Tapi kali ni, kenkawan dia kat Kuching tu cadangkan kek lapis ni pulak.









Yang ni, paling sedap sebab siap ada parutan keju di lapisan atas tu....I likeeee

Uiii memang sedap kek lapis ni, lebih sedap dari kek lapis Dayang. Kenkawan yang ke Kuching boleh cuba nih...


13 comments:

  1. dulu sy ke kuching pun beli kek lapis mira ni..memang sedap. Ada 1 jenis kek tu..kalo tak salah namanya masam manis..sedap sangat..tp dpt rasa sample jer sebab stok dh abis. Makan sample tu sampai kenyang...hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hubby akak kata masa dia nak beli tu, yg masam manis dah habis jugak. Jenis tu paling popular kot

      Delete
  2. fuh satu kotak tu kak hah....puas hati gini....kebetulan plak kak, kawan lieya baru balik bercuti kat serawak, penoh atas meja ngna kek lapis sarawak ni hah...sedap2.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekotak tu utk diberi kpd adik beradik, emak ayah...pun tak cukup. hubby kata menyesal beli sikit...xsangka rasanya sedap

      Delete
  3. Raya yg lepas kakak pun dapat juga Rozi sebab anak saudara kakak bertugas di S'wak so balik dia angkut banyak kek lapis utk diagih pada mak/pak sedara dia. Memamng sedap dam moisture.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu kakzakie, sedap dan lembut je

      Delete
  4. Replies
    1. Memang sedap pmdr, rasanya lembut dan moist

      Delete
  5. Hampir semua penumpang yg balik dari kuching mesti paling x kurang akan bawak 1 kotak yg identical.. kalu x kek, terubuk.. sama aja rupa kotak tu kan..?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehe....memang tulah trademark kalau org ke sarawak farikica....Hehe

      Delete
  6. kalau dekat,boleh la buat muka tak malu...mintak sikit hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jauh sgt kulim tu kamsiah, sy dekat boleh gak bg sepotong dua...hehehe...

      Delete
  7. Berapa ringgit satu ya

    ReplyDelete